EFOP-3.1.8-17-2017-00197

Oldalunkon az EFOP 3.1.8-17-2017-00197 azonosítószámú hazai testvériskolai projektről olvashatnak.

Kedvezményezett neve: Szolnoki Tankerületi központ

A projekt címe: Újra Együtt

A szerződött támogatás összege: 15.000.000 Ft

A támogatás mértéke: 100 %

Megvalósítás időszaka: 2017.09.01-2019.08.31.

Megvalósító intézmények:
Tiszaföldvári Kossuth Lajos Általános Iskola és a Lábatlani Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Az iskolák részletes adatai az iskolák honlapjain megtalálhatóak.

Tiszaföldvári Kossuth Lajos Általános Iskola: https://zoldsuli.weebly.com/

Lábatlani Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Iskola: https://labatlani-aranyisi.hu/

A program tartalmának bemutatása:

Kötelező óraszámon felüli nyelvtanulás:

A hazai partneriskolával való kapcsolattartás magyar nyelven zajlik, a projekt keretében olyan idegen nyelv ismeretének fejlesztését célozzuk, melyet a hazai és a partneriskola diákjai egyaránt tanulnak, így közös idegennyelvű foglalkozásokat is tarthatunk részükre a bentlakásos program során.

A programba bevont tanulók idegen nyelvi tudásszintjét a tanuló adott évfolyamon elvárható idegen nyelvi tudásszintéhez igazodóan a projekt elején és végén is felmérjük annak érdekében, hogy láthatóvá váljon a heti rendszerességű nyelvtanulás eredményessége. A felső tagozatosoknak szóló óráinkon a tanulók tudásszintjéhez mérten alakítjuk ki a feladatainkat. Korrepetáló óráinkon az adott nyelv újbóli feldolgozásával, lényegkiemeléssel, a szövegértés és a szóbeli kommunikáció fejlesztésével, valamint a tananyag érdekesebbé tételével törekszünk a gyermekek felzárkóztatására. Olyan tanulóknak nyújtanánk segítséget, akik lemaradást mutatnak. Átfogó feladatsort állítunk össze részükre, amely megmutatja a lemaradás mértékét, behatárolja a probléma kezdetét. A hiányos területek újratanulásával könnyebbé válhat az iskolai követelmények teljesítése.

  • angol és német nyelv közül lehet választani
  • a csoport létszáma max. 15-15 fő
  • heti 1 tanóra időtartamban, a kötelező órák utáni időszakban
  • dokumentálása: haladási napló, jelenléti ív
  • dokumentálásért felelős: a tanórát tartó tanár

A tanulók csoportba sorolásának szempontjai:

  • milyen idegennyelvet tanul
    • tanév végi osztályzata
    • szaktanár véleménye

Kötelező óraszámon felüli tantárgyi fejlesztés:

A tantárgyi fejlesztés célja, a korrepetálásra, felzárkóztatásra szoruló tanulók lemaradásának csökkentése, a tanulmányaik sikeresebbé tétele. A problémák hátterében általában a hátrányos szociokulturális vagy ingerszegény környezet tényezőiből adódó elmaradás van. A gyerekek fejlesztési igénye, következetes, célzott pedagógiai támogatással, kis csoportos keretek között az átlagos fejlesztési igényekhez igazítható. A személyiség fejlesztéséhez elengedhetetlen, hogy a tanulók megtapasztalhassák a siker élményét, amely további fejlődésük mozgatórugója lehet. Az egyéni fejlesztések célja, hogy a tanuló aktuális fejlettségi szintjéhez igazítjuk a pedagógiai tevékenységünket. Igyekszünk a szülőt is bevonni a fejlesztésbe, hogy az eredmény tartósabbá válhasson és a tanuló önállóan is képes legyen a megfelelő tanulási módszert megválasztani, alkalmazni. A hiányos területek feltérképezésével, újratanulásával, a tananyag tisztázásával és rendszerezével könnyebbé válhat az iskolai körülmények teljesítése

  • főként matematika, magyar irodalom és nyelvtan, történelem tantárgyakból
  • a csoportok létszáma max. 15-15 fő
  • heti 1 tanítási időtartamban, a kötelező órák utáni időszakban
  • dokumentálása: haladási napló, jelenléti ív
  • dokumentálásért felelős: a tanórát tartó tanár

Választott tématerületek feldolgozása

választott tématerületek:

  • A partneriskolák bemutatása és megismertetése (kötelező)
  • Alkohol-, drog prevenció
  • Az egészséges életmód fontossága

Választott tématerületek feldolgozása:

  • heti egyszer 1 tanóra időtartamú délutáni foglalkozás keretében
  • egy-egy alkalommal max. 15 fő részvételével
  • dokumentálása: haladási napló, jelenléti ív
  • dokumentálásért felelős: a témát vezető tanár (több pedagógus kerül bevonásra)

Tanórán kívüli vagy egész napos iskolánk kívüli tanulmányi, kulturális és szabadidős programok szervezése, kulturális rendezvényeken való részvétel biztosítása

Tanévenként legalább 10 alkalommal, bevont tanulók száma 50 fő

A tanulók különböző tanulmányi, kulturális és szabadidős programokon vesznek részt, ahol műveltségük, kulturális tájékozottságuk növelhető. Tervezett programjaink: Tiszazugi Földrajzi Múzeum (témakörök: Tiszaföldvár története, Tiszaföldvár fölrajzi környezete, Tiszaföldvár és környékének élővilága, A Tisza folyó története) múzeumpedagógiai foglalkozások, Filharmónia előadáson való részvétel több alkalommal a Tiszaföldvári Városi Művelődési Házban, Könyvtárpedagógiai foglalkozás a Városi Könyvtárban(Tiszaföldvár, Martfű), Kézműves foglalkozás a Martfűi Kézművesházban, Képzőművészeti ismeretterjesztő foglalkozás a Városi Galériában (Tiszaföldvár), Gyalogtúra Tiszaföldvár–Martfű-Cibakháza a Martfűi Természetjáró szakosztály szervezésében, Kajakozás, Íjászkodás, a Cibakházi Tisza Holtágon a CI-VIL Egyesület segítségével.

A programokon való részvétellel a tanulók nem csak ismeretekkel, hanem közös élményekkel is gazdagodnak. A létszám miatt egyes helyszíneken indokolt a csoport két részre történő bontása. A csoportbontások elsődleges szempontja a tanulók évfolyama, az életkori sajátosságoknak megfelelően tudjuk a csoportokat kezelni.