2018/19. 2. félév Választott témakör 2.

EFOP 3.1.8-17-2017-00197
Hetedikes és nyolcadikos gyerekeknek tartottam Boldogságórát, heti egy alkalommal.
A Boldogságóra célja, hogy segítséget adjon a gyerekeknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, valamint, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból. Azokon a gyerekeken megfigyelték akik Boldogságórára jártak, hogy csökken a szorongásuk, megnőtt az önbizalmuk, jobban teljesítenek az iskolában.
Ebben a félévben nagyon sok mindennel foglalkoztunk Személyiségfejlesztéssel, stressz oldással, kapcsolatteremtéssel, önbizalom növeléssel, optimista szemlélettel. A kamaszkor elérésével a gyerekek pesszimistává, befelé fordulóvá, passzívvá válnak. Meg kell mindent tennünk, hogy optimistává váljanak. Fontos, hogy észrevegye a világ sok lehetőséget nyújt számára a sikerhez, minden akadályt kihívásként kell felfogni, mindig mindenben meg kell találni a jót. Foglalkoztunk az önzés és önzetlenség fogalmával, segítségnyújtással, a másság elfogadásával. családfát készítettünk, szeretett befőttet és boldogság befőttet tettünk el sok-sok jón tanáccsal és üzenettel télire és mindennapra. Fejlesztettük a fantáziánkat, kreativitásunkat, problémamegoldó képességünket és személyiségünket. többes számban beszélek, mert én is fejlődök velük együtt.
A program eszköztára sokrétű, az egyéni és a csoportos tanulást változatosan támogatja. Az órák alapja a bátorító, megerősítő pedagógiai attitűd, a foglalkozásokon pedig helyet kap a feszültségoldás, relaxáció, meditáció. A program nemcsak a gyermekek fejlődésére és gondolkodásmódjuk fejlesztésére van hatással, erősítik a baráti és társas kötelékeket, pozitív hatással van a gyerekszülő kapcsolatokra. A szülők részéről sok visszajelzést kaptam a gyerekek pozitív viselkedés változásával kapcsolatban, amik alátámasztják a Boldogságóra program fontosságát és hasznosságát. Azok a gyerekek, akik részt vesznek ezeken az órákon képesek lesznek észrevenni az őket erősítő, pozitív értékeket.
Én úgy láttam és a visszajelzésekből azt érzem, hogy a gyerekek szívesen jártak az órákra, töltődtek, erősödtek és érzelmileg gazdagodtak. Azokon a tanulókon látszik jobban a változás, akik pesszimistán viszonyultak a Boldogságórához. Remélem, hogy amit kaptak ezeken az órákon, pozitív hatással lesz az életükre.





Tiszaföldvár, 2019.06.14.
Szakmai megvalósító: Lapuné Jakab Julianna