2018/2019. 1. félév Választott témakör feldolgozása 3.

EFOP 3.1.8-17-2017-00197
Tevékenység megnevezése: Választott témakör feldolgozása (2. csoport)
Szakmai megvalósító: Lapuné Jakab Julianna
Dátum: 2018. szeptember 1- 2019. január 31.
Tevékenység leírása
Hetedikes és nyolcadikos gyerekeknek tartottam Boldogságórát, heti egy alkalommal.
A Boldogságóra célja, hogy segítséget adjon a gyerekeknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, valamint, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból. Azokon a gyerekeken megfigyelték, akik Boldogságórára jártak, hogy csökken a szorongásuk, megnőtt az önbizalmuk, jobban teljesítenek az iskolában.
A program eszköztára sokrétű, az egyéni és a csoportos tanulást változatosan támogatja. Az órák alapja a bátorító, megerősítő pedagógiai attitűd, a foglalkozásokon pedig helyet kap a feszültségoldás, relaxáció, meditáció. A program nemcsak a gyermekek fejlődésére és gondolkodásmódjuk fejlesztésére van hatással, erősítik a baráti és társas kötelékeket, pozitív hatással van a gyerekszülő kapcsolatokra. A szülők részéről sok visszajelzést kaptam a gyerekek pozitív viselkedés változásával kapcsolatban, amik alátámasztják a Boldogságóra program fontosságát és hasznosságát. Azok a gyerekek, akik részt vesznek az órákon képesek lesznek észrevenni az őket erősítő, pozitív értékeket.
Ebben a félévben nagyon sok mindennel foglalkoztunk. Megismerkedtünk a hála fogalmával, készítettünk Hála befőttet és a szülőknek Hála kuponokat. A kamaszkor elérésével a gyerekek pesszimistává, befelé fordulóvá, passzívvá válnak. Meg kell mindent tennünk, hogy optimistává váljanak. Fontos, hogy észrevegye a világ sok lehetőséget nyújt számára a sikerhez, minden akadályt kihívásként kell felfogni, mindig mindenben meg kell találni a jót. Foglalkoztunk a társas kapcsolatokkal, a családdal, készítettünk családfát. A boldogító jó cselekedetekkel és a célok kitűzésével elérésével.
Én úgy láttam és a visszajelzésekből azt érzem, hogy a gyerekek szívesen jártak az órákra, töltődtek, erősödtek és érzelmileg gazdagodtak. Azokon a tanulókon látszik jobban a változás, akik pesszimistán viszonyultak a Boldogságórához. Remélem, hogy amit kaptak ezeken az órákon pozitív hatással lesz az életükre.
Tiszaföldvár, 2019.02.04.
Szakmai megvalósító: Lapuné Jakab Julianna
