2018/2019. 1. félév Nyelvi fejlesztés 2.

EFOP 3.1.8-17-2017-00197

Szakmai megvalósító: Gazsóné Varga Enikő

Dátum: 2018. szeptember 1- 2019. január 31.

Tevékenység leírása

Az idei tanév fontos feladata számunkra az összefüggő szóbeli szövegalkotás,témakifejtés és képleírás menetének elsajátítása. Nem maradhat el természetesen a hallott és olvasott szöveg értésének gyakorlása sem, amely nagy mértékben segíti és segítette a tanulók szókincsének bővülését, a mondatalkotási készségük fejlődését. Ebben a félévben törekedtünk olyan mindennapi témákat kidolgozni, amelyek közel állnak a tanulók mindennapi életükhöz, azokkal azonosulni képesek. Ezek a témák: a család és barátok, a napirend hétköznapokon és hétvégén, az iskola és környezete, lakóhelyünk és a lakás bemutatása. Ezek a témák egyben illeszkednek is a tanórák témáihoz, azokat kiegészítik, ezáltal hatékonyan elősegítik a tanulók szókincsének bővülését, a nyelvtani ismeretek minél hatékonyabb elsajátítását, megszilárdítását. A témák kidolgozása kapcsán alkalom adódott a korábban tanult nyelvtani és lexikai ismeretek aktivizálására, elmélyítésére, megszilárdítására, ugyanakkor újabb nyelvtani és lexikai anyagokat ismerhettek meg, sajátíthattak el a gyerekek. Ezáltal tovább bővíthették a tanulók nyelvi ismereteiket, mely hozzájárul kommunikációs és szóbeli szövegalkotási készségük fejlődéséhez. A már tanult és az új nyelvtani ismereteket internetről letöltött feladatlapok segítségével gyakoroltuk.

Az idegen nyelv használatának nehézségeivel is találkozhattunk munkánk során. Irányított kérdések megválaszolásával fejtettünk ki közösen egy-egy témát – sőt személyre szabottan dolgoztunk ki tartalmakat – közben megfigyelhették tanulóink az egymást követő kérdések közötti logikai összefüggéseket, ezáltal a mondatok közötti tartalmi-logikai kapcsolatokat. Általános nehézséget jelent egy-egy témáról 3-4 percig összefüggően beszélni, az ahhoz szükséges kulcsszavakat tartalmilag, logikailag egymásra építeni, amely a tartalom egészét tömöríti. Az ehhez szükséges rutint természetesen még nem sikerült kialakítani. Igyekszem az órákon minél több tanulót meghallgatni, és a téma kifejtését inkább a kommunikáció – beszélgetés – szintjére helyezni, hiszen az idegen nyelv aktív használata nemcsak a beszédet, hanem a beszédértést is magában foglalja.

Tiszaföldvár, 2019. február 4.

Szakmai megvalósító: Gazsóné Varga Enikő


You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük