2017/2018. 1. félév Választott témakör 3.

EFOP 3.1.8-17-2017-00197
Választott témakör: Egészséges életmód (3. csoport)
Szakmai megvalósító: Baksa Istvánné
2017. szeptember 1- 2018. január 31.
Tevékenység leírása:
Iskolánk közössége nagyon örült annak, hogy a pályázat keretében lehetőségünk nyílott arra, hogy heti egy délután az egészséges életmód témakörében beszélgethessünk tanulóinkkal. Legfontosabb feladataink a következők voltak:
- a tanulók ismerjék meg az egészségvédelem legfontosabb területeit, életkoruknak
megfelelően
- legyenek képesek az egészségük megőrzésére, a betegségek megelőzésére, a bevált szokások gyakorlására
- sajátítsák el a helyes testápolás szokásait.
- legyen ismeretük a lelki egészségvédelem fogalmáról, területeiről
- ismerjék meg a fogyatékossággal élők csoportjait, segítésüknek lehetőségeit
Az iskolai egészségfejlesztés az iskola egész életébe, mindennapjaiba bekapcsolódik. Az iskola a szocializáció kiemelkedő helyszíne, így itt lehetőség nyílik az egészségesebb életvitel készségeinek, magatartásformáinak kialakítására és begyakorlására.
A program célkitűzései:
- a tanulók legyenek tisztában a betegség és egészség fogalmával
- ismerjék meg testrészeiket, ezeknek a funkcióit és higiéniáját
- sajátítsák el a helyes fogápolás szabályait
- ismerjék a táplálkozás alapvető szabályait, az egészség szempontjából fontos ételeket.
- a gyerekek ismerjék meg a testük egészségének fenntartásához szükséges összetevőket, lehetőségeket (egészséges táplálkozás, betegségmegelőzés, egészséges életmód fontosságát) és alakuljon ki igényük ezen lehetőségek és szokások fenntartása iránt.
- fontosnak tartottuk azt is, hogy fejlesszük a tanulók kompetencia területeit, kiemelten: az IKT; a Szociális, életvitel és környezeti nevelés; valamint az Életpálya építés területeit.
A témák elméleti feldolgozásához gyakorlati ismeretek is kapcsolódtak, amelyek a tanulók motivációját és aktív részvételét segítették elő.
Igyekeztem színesíteni a foglalkozásokat a kooperatív technikák bekapcsolásával és változatos munkaformák alkalmazásával is. A gyerekek nagyon örültek az egyéni feladatoknak, az otthoni és könyvtári kutatómunkának és a csoportos felkészüléseknek.
A játék ennek a korosztálynak egyik lételeme. Ezért igyekeztem a féléves szakmai programban ilyen jellegű foglalkozásokat is tervezni. A szerepjátékok, a táncos játékok, a bizalomjáték, az önismereti játékok vagy az ötletroham folyamán sikerült erősíteni az egymás iránti empátiát, toleranciát, a szociális érzékenységüket, közösségük építését.
Köszönöm a lehetőséget a gyerekek nevében is.
Tiszaföldvár, 2018. február 1.
