2017/2018. 1. félév Választott témakör 3.

EFOP 3.1.8-17-2017-00197

Választott témakör: Egészséges életmód (3. csoport)

Szakmai megvalósító: Baksa Istvánné

2017. szeptember 1- 2018. január 31.

Tevékenység leírása:

Iskolánk közössége nagyon örült annak, hogy a pályázat keretében lehetőségünk nyílott arra, hogy heti egy délután az egészséges életmód témakörében beszélgethessünk tanulóinkkal. Legfontosabb feladataink a következők voltak:

  • a tanulók ismerjék meg az egészségvédelem legfontosabb területeit, életkoruknak

megfelelően

  • legyenek képesek az egészségük megőrzésére, a betegségek megelőzésére, a bevált szokások gyakorlására
  • sajátítsák el a helyes testápolás szokásait.
  • legyen ismeretük a lelki egészségvédelem fogalmáról, területeiről
  • ismerjék meg a fogyatékossággal élők csoportjait, segítésüknek lehetőségeit

Az iskolai egészségfejlesztés az iskola egész életébe, mindennapjaiba bekapcsolódik. Az iskola a szocializáció kiemelkedő helyszíne, így itt lehetőség nyílik az egészségesebb életvitel készségeinek, magatartásformáinak kialakítására és begyakorlására.

A program célkitűzései:

  • a tanulók legyenek tisztában a betegség és egészség fogalmával
  • ismerjék meg testrészeiket, ezeknek a funkcióit és higiéniáját
  • sajátítsák el a helyes fogápolás szabályait
  • ismerjék a táplálkozás alapvető szabályait, az egészség szempontjából fontos ételeket.
  • a gyerekek ismerjék meg a testük egészségének fenntartásához szükséges összetevőket, lehetőségeket (egészséges táplálkozás, betegségmegelőzés, egészséges életmód fontosságát) és alakuljon ki igényük ezen lehetőségek és szokások fenntartása iránt.
  • fontosnak tartottuk azt is, hogy fejlesszük a tanulók kompetencia területeit, kiemelten: az IKT; a Szociális, életvitel és környezeti nevelés; valamint az Életpálya építés területeit.

A témák elméleti feldolgozásához gyakorlati ismeretek is kapcsolódtak, amelyek a tanulók motivációját és aktív részvételét segítették elő.

Igyekeztem színesíteni a foglalkozásokat a kooperatív technikák bekapcsolásával és változatos munkaformák alkalmazásával is. A gyerekek nagyon örültek az egyéni feladatoknak, az otthoni és könyvtári kutatómunkának és a csoportos felkészüléseknek.

A játék ennek a korosztálynak egyik lételeme. Ezért igyekeztem a féléves szakmai programban ilyen jellegű foglalkozásokat is tervezni. A szerepjátékok, a táncos játékok, a bizalomjáték, az önismereti játékok vagy az ötletroham folyamán sikerült erősíteni az egymás iránti empátiát, toleranciát, a szociális érzékenységüket, közösségük építését.

Köszönöm a lehetőséget a gyerekek nevében is.

Tiszaföldvár, 2018. február 1.

1-baksane egészséges

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük