2017/2018. 1. félév Tantárgyi megsegítés 1.

EFOP 3.1.8-17-2017-00197
Tantárgyi fejlesztés – Matematika (1. csoport)
Szakmai megvalósító: Tajti Beatrix
Dátum: 2017. szeptember 1- 2018. január 31.
Tevékenység leírása:
A tanórák célja, hogy az alsó tagozatban megtanult matematikai ismereteket rendszerezzük és átismételjük. Fontosnak tartom az alapműveletek biztos tudását és ennek használatát, ezért több órát is e témakörben dolgoztunk. Pozitív oldala e foglalkozásoknak, hogy a gyerekek bátrabban felmerik tenni kérdésüket. Egy-egy témakörben mélyebben eltudunk merülni így feltudjuk tárni az esetleges kérdéseket.
A szemléltetést nagyon fontosnak tartom, ezért minden témakörben legfőbb szempont volt a gyakorlatiasság, játékosság. A foglalkozásokon használtuk az interaktív táblát is. A gyerekek nagyon szeretik az játékos feladatokat ill. az érdekességeket a „nagy világból”, ezért igyekeztem minél színesebb feladatokat összeállítani.
A foglalkozásokon alkalmazott munkaformák: egyéni, csoportos és frontális. A kooperatív tanulást is alkalmaztam. Ennek a technikának hatalmas előnye, hogy a gyerekek egymást „tanítják”, hiszen a jobb képességű tanulók is fejlődnek azáltal, hogy a gyengébb képességű tanulóknak ők magyarázhatnak. Ennek sikerét látva minél több alkalommal alkalmaztam e technikát.
Az eszközöket úgy válogattam össze, hogy a gyerekek is ki tudják próbálni otthon, ill. a mindennapi életben is tudják alkalmazni a megszerzett tudást.
A félévre tervezett tananyagot sikeresen átismételtük és elmélyítettük.
„Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. Hozzá kell segítenünk, hogy a saját ítélőerejében, saját felfogóképességét használja. Tanuljon meg a saját szemével nézni a világban.”
Rudolf Steiner
Tiszaföldvár, 2018. február 1.

